30 iun. 2010

ULTIMA ORĂ ! Modificări cod fiscal din 01.07.2010

S.C. A&C Associated S.R.L.
520056 - Sfântu Gheorghe
str. Viitorului, bl. 7, sc. C, ap. 16
Telefon / fax: +40 267 310 024
E-mail: office@aca.ro
www.aca.ro
30-06-2010
Analize prevederi legale.

ULTIMA ORĂ ! Modificări Cod Fiscal începînd cu data de 01.07.2010

Monitorul Oficial: MO nr.431 / 2010-06-30
Tip act: Codul Fiscal
Referitor la: Analize prevederi legale.
» începutul paginii «

În monitorul oficial 431 din 28.06.2007, a fost publicată Ordonanţa de urgenţă nr.58, privind modificarea Codului Fiscal. Principalele modificări care intră în vigoare începînd cu data de 01.07.2010:

1.TVA

Conform art.44 din OUG 58, cota standard de TVA este de 24%, cotele reduse de 9% şi 5% rămîn în vigoare.

Avînd în vedere acestă majorare de TVA, considerăm necesară o atenţie sporită privind următoarele:

1.1 în cazul încasării de avansuri înainte de data de 01.07.2010, cu TVA de 19%, în momentul închideri avansului se va emite factura finală cu TVA 24%;

1.2 în cazul în care stocul este de tipul global-valoric (magazine cu amănuntul, alimentaţie publică, etc.), trecerea de la TVA 19% la 24 % se face prin inventarierea stocului, şi majorarea preţurilor de vănzare sau diminuare adaosului comercial după caz;

1.3 în cazul folosiri de aparate de marcat fiscale, se va solicita corelarea acestora cu prevederea de creştere a TVA, pe căt posibil aceste aparate să fie funcţionale, cu TVA+ul de 24% începînd cu data de 01.07.2010;

 1.4 pentru clienţi care beneficiază de serviciile de accounting on-line, update-ul pentru pachetul HMARFA va fi realizat cel tîrziu în data de 01.07.2010 orele 07:00, drept care va rugăm a emite facturi pentru luna iulie 2010, numai după acest termen.

2. Activitatea dependentă

Prin art.1 din OUG 58, se introduc noi reguli de clasificare a activităţilor dependente, în speţă orice activitate poate fi reconsiderată ca o activitate dependentă (de natură salarială) dacă se îndeplineşte cel puţin unul din următoarele criterii:

2.1 beneficiarul de venit se află într-o relație de subordonare ață de plătitorul de venit, respectiv organele de conducere ale plătitorului de venit, și respectă condițiile de muncă impuse de acesta, cum ar fi: atribuțiile ce îi revin și modul de îndeplinire a acestora, locul desfășurării activității, programul de lucru;

2.2 în prestarea activității, beneficiarul de venit folosește baza materială a plătitorului de venit, respectiv spații cu înzestrare corespunzătoare, echipament special de lucru sau de protecție,unelte de muncă și altele asemenea;

2.3 beneficiarul de venit contribuie numai cu prestația fizică sau cu capacitatea intelectuală, nu și cu capitalul propriu;

2.4  plătitorul de venit suportă în interesul desfășurării activității cheltuielile de deplasare ale beneficiarului de venit, cum ar fi indemnizația de delegare-detașare în țară și în străinătate, precum și alte cheltuieli de această natură;

2.5 plătitorul de venit suportă indemnizația de concediu deodihnă și indemnizația pentru incapacitate temporară de muncă, în contul beneficiarului de venit;

2.6 orice alte elemente care reflectă natura dependentă aactivității.

În cazul reconsiderării unei activităţii ca fiind dependentă, se datorează impozit pe venit precum şi contribuţiile sociale obligatorii aferente venitului reconsiderat.

Comentariu:  pentru societăţile care au contracte cu furnizori PFA sau microîntrerinderi (contracte managment, contracte de mandat), ar fi indicată o analiză a contractelor existente, în scopul evitări reclasificări activităţilor desfaşurate ca activităţi dependente.

 3. Impozitul pe venitul persoanelor nerezidente

Prin art.4 din OUG 58 se introduce obligativitatea dovediri plăţi impozitului achitat unui stat străin în scopul acceptări deduceri acestuia, din impozitul pe profit datorat în Romănia.

4. Impozitul pe dividende

Prin art.6 din OUG 58, se majorează cota impozitului pe dividende, plătite către persoanele juridice Romăne la 16 %, cota iniţială a fost de 10%.

5. Stabilirea venitului net anual din drepturile de proprietate intelectuală

Prin art.8 din OUG 58, cota forfetară de cheltuieli acceptată se dimiuează de la 40% la 20 %.

6. Definirea veniturilor din salarii

Tichetele cadou, tichetele de creşă, tichetele de vacanţă, plăţile compensatorii, se consideră venituri salariale şi se impozitează în consecinţă.

7. Impunerea veniturilor din dobînzi

Veniturile obţinute din dobînzi, la instrumentele de economisire, se impun cu cota de 16%.

8. Impunerea veniturilor din jocuri de noroc

Veniturile din jocuri de noroc, obţinute de organizatori,  se impun cu cota de 25%, aplicată asupra venitului net.

9.Tichete de masă

Tichetele de masă, acordate începînd cu drepturile aferente luni iulie 2010, nu mai sunt scutite de la plata impozitului pe venit, drept care se vor impune cu cota de 16%, impozitul fiind reţinut prin reţinere la sursă de la beneficiarul tichetelor de masă.

 

 

 

 

 

Analize prevederi legale.
ULTIMA ORĂ ! Modificări Cod Fiscal începînd cu data de 01.07.2010 «
Monitorul Oficial: MO nr.431 / 2010-06-30
Tip act: Codul Fiscal
Referitor la: Analize prevederi legale.
 

Niciun comentariu: